Ultrasonuhè un tipu d'onda meccanica elastica in un mezu materiale. Hè una forma d'onda. Dunque, pò esse aduprata per rilevà l'infurmazioni fisiologiche è patologiche di u corpu umanu, vale à dì, l'ecografia diagnostica. À u listessu tempu, hè ancu una forma d'energia. Quandu una certa dosa d'ultrasoni si propaga in l'organismi, per via di a so interazione, pò causà cambiamenti in a funzione è a struttura di l'organismi, vale à dì, l'effettu biologicu ultrasonicu.
L'effetti di l'ultrasoni nantu à e cellule includenu principalmente l'effettu termicu, l'effettu di cavitazione è l'effettu meccanicu. L'effettu termicu hè chì quandu l'ultrasoni si propaganu in u mezu, l'attritu impedisce a vibrazione moleculare causata da l'ultrasoni è cunverte una parte di l'energia in calore lucale elevatu (42-43 ℃). Siccome a temperatura letale critica di u tissutu nurmale hè 45,7 ℃, è a sensibilità di u tissutu Liu gonfiu hè più alta di quella di u tissutu nurmale, u metabolismu di e cellule Liu gonfie hè alteratu à sta temperatura, è a sintesi di DNA, RNA è proteine hè affettata, uccidendu cusì e cellule cancerose senza affettà i tessuti nurmali.
L'effettu di cavitazione hè chì sottu à l'irradiazione ultrasonica, si formanu vacuoli in l'organismi. Cù a vibrazione di i vacuoli è a so splusione viulente, si genera una pressione di taglio meccanica è turbulenza, chì provoca gonfiore, sanguinamentu, disintegrazione di i tessuti è necrosi.
Inoltre, quandu a bolla di cavitazione si rompe, produce una temperatura elevata istantanea (circa 5000 ℃) è una pressione elevata (finu à 500 ℃) × 104pa), chì pò esse prodotta da a dissociazione termica di u radicale OH di u vapore acqueo è di l'atomu H, da u radicale OH è a reazione redox causata da l'atomu H pò purtà à a degradazione di i polimeri, l'inattivazione di l'enzimi, a perossidazione lipidica è l'uccisione cellulare.
报错 笔记
Data di publicazione: 09 di ferraghju 2022